Введена в дію ЛЕП, яка з’єднує Рівненську АЕС із Київщиною
07:54
22.12.2015
Напередодні Дня енергетика України відбулось урочисте введення в дію повітряної лінії електропередачі «Рівненська АЕС — Підстанція «Київська», яка забезпечує електрикою столицю та Центральний і Північний регіон.
Участь у відкритті повітряної лінії взяв Президент України.
«Це збільшує енергетичну незалежність і безпеку нашої держави, робить роботу всього енергетичного комплексу України набагато більш ефективною і рентабельною», – сказав Президент під час запуску ЛЕП.
За словами Глави держави, зараз підвищується навантаження енергоблоків на Хмільницькій і Рівненській АЕС, і в загальній структурі енергобалансу України збільшується доля атомної енергетики, більше дешевої і надійної.
Так, РАЕС повністю виконала свої зобовязання в рамках проекту. На станції було реконструйовано відкрите розподільче устаткування 750 кВ для підключення нової лінії. У реконструкції врахована краща світова практика. Встановлено обладнання як вітчизняного, так і європейського виробника. Цей масштабний проект дозволить РАЕС працювати на номінальному рівні потужності без диспетчерських обмежень.
Pа рік завдяки заходам, запровадженим Міністерством палива і енергетики, долю атомної енергетики вдалося збільшити з 48 до 55 відсотків.Відтепер цей показник ще зростатиме. Це дозволить мати більш конкурентноздатний тариф, кардинально зменшити нашу залежність від імпорту енергетичного вугілля.
Глава держави віддав команду на підключення лінії, після чого розпочався її вивід на встановлену потужність.
Довідка: Магістральна лінія електропередачі «Рівненська АЕС – Підстанція «Київська» дозволить уперше з 1986 року повноцінно забезпечити потужності для столичного регіону, збільшити потужність для Київського енерговузла на 700 мегават, а також змінити баланс електрогенерації та збільшити відсоток атомної енергії – дешевого джерела електроенергії, потужності якої були обмежені мережами. Це, в свою чергу, дозволить зменшувати об’єми теплової генерації, а відтак – скоротити спалювання дефіцитного вугілля.
Будівництво лінії та додаткового трансформаторного поля на підстанції «Київська» велося протягом 4-х років. Проект фінансувався державними «НАЕК Енергоатом» та «НЕК «Укренерго», а також Європейським Банком Реконструкції та Розвитку та Європейським Інвестиційним Банком.
Про це повідомили у Рівненській обласній державній адміністрації